EET v eshopu

Platby se do EET odesílají ručně (lze nastavit automatizovaně pro online platby)
V obchodech zrušte možnost nákupu slevových poukazů!
Aktualizujte si obchodní podmíny!
Vzorové obchodní podmínky APEK (22.2.2017)

 

Nastavení

Pro používání EET je potřeba nejprve provést nastavení. Pokud nejste plátci DPH, uveďte do políčka DPH Vaše rodné číslo bez lomítka. Číslo provozovny získáte z portálu finanční správy kde Vám je přiděleno. Eshop by měl být založen jako samostatná virtuální provozovna. Číslo provozovny je jednoznačné označení eshopu jako odesílací pokladny, zde uveďte např. E01. Pokud provozujete více eshopů s oddělenými objednávkami, každý další označte odlišně např. E02, E03, ... Poslední číslo dokladu ponechte nastaveno na číslici 0. Správně by se toto číslo pak již nemělo editovat aby byla zachována jednotná číselná řada tak jak tomu je na běžné pokladně ve které také nemůžete zasahovat do číselné řady. Číslo změníte na 0 jen při přechodu z testovacího na ostrý režim. Tvar čísla dokladu doporučujeme používat odlišný od tvaru faktur, se kterými nemá nic společného. Můžete ponechat výchozí nastavení RR/xxxxxx, nebo pokud provozujete více eshopů tak do masky můžete zanést číslo obchodu např. RR/01-xxxxxx. Dále máte v nastavení seznam všech aktuálně používaných, ale i v minulosti použitých způsobů platby. Zde zaškrtněte způsoby platby, které spadají pod EET - hotovostní platby, online platby (platební karty, GoPay, PayU, ...), Heureka Košík (označeno jako Payu). U objednávek s tímto způsobem platby se pak bude zobrazovat informace o odeslání do EET.

Po uložení přejděte na druhý krok a tím je nahrání podpisového certifikátu, který jste obdrželi z portálu finanční správy. Zvolíte soubor certifikátu s koncovkou .p12 a zadáte heslo, které bylo k certifikátu přiděleno. Po úspěšném nahrání je v zeleném řádku zobrazeno sériové číslo certifikátu a datum expirace certifikátu.

V testovacím režimu nejsou informace o platbě odesílány do EET, server finanční správy jen vrací informaci zda je zaslaná zpráva v pořádku či nikoliv. Proto při úspěšném provedení není zobrazen reálný FIK kód, ale text "fik-kod-eet-zprava-byla-uspesne-overena".

 

Objednávky do EET

U objednávek, které spadají do EET (viz. nastavení), se Vám ve výpisu objednávek pod ikonou se způsobem platby bude zobrazovat nápis "EET", který bude barevně podbarven. Pokud je nápis EET modrý, znamená to, že objednávka dle způsobu platby spadá do EET a nebyla zatím do EET odeslána. Pokud na nápis EET kliknete, otevře se Vám okno s údaji o tržbě a možnost jejího odeslání do EET. Pokud k objednávce byla tržba do EET úspěšně odeslána, je zobrazen zelený text "EET ok". V případě chyby pak červený text "EET chyba". Po kliknutí na tento text se Vám zobrazí stránka s detailní informací o odeslané tržbě. Stejné barevné zobrazení o stavu odeslání tržby do EET, budete mít v detailu objednávky pod políčkem pro zadání čísla faktury.

Jelikož k jedné objednávce je možné odeslat více informací o tržbě do EET, barevné označení stavu odeslání platby do EET se vztahuje na poslední platbu odesílanou do EET.

 

Odeslání platby do EET

Po kliknutí na modrý nápis EET u objednávky, se Vám otevře okno, ve kterém budete mít předvyplněny údaje o tržbě dle objednávky. Ve většině případů tak stačí jen následně stisknout tlačítko Odeslat do EET a informace o tržbě bude odeslána do EET.

Po odeslání je v pravém dolním rohu obrazovky zobrazena informace zda bylo odeslání úspěšné či neúspěšné, s možností zobrazit detailní informace o odeslané platbě.

V záložce EET v hlavním menu máte přehled všech plateb, které byly odeslány do EET. Po kliknutí na zvolenou platbu se Vám zobrazí detailní informace odeslané platby. Pokud byla platba úspěšně odeslána, je zde možnost odeslat do EET její stornování (záporné hodnoty) a odeslat stejně jako při běžném odesílání. Pokud při odesílání došlo k chybě, jez zobrazen i text chyby, ke které došlo a tlačítko pro opakované zaslání platby do EET.

 

Pokud následně zvolíte tisk daňového dokladu, budou na faktuře zobrazeny informace o odeslané platbě do EET. V testovacím režimu se na faktuře tato data nezobrazují (lze zobrazit přidáním parametru &test=1 do URL adresy, např. ..../admin/ex_fa.php?id=5480&test=1)

 

Na stránce s přehledem odeslaných plateb do EET, máte možnost i ručního odeslání libovolné částky do EET. Při jejím odesílání můžete zadat i číslo objednávky ke které se tato platba vztahuje a do poznámky si dopsat interní informaci, která není zasílána na server finanční správy.

Dále si zde můžete zobrazit seznam plateb, u kterých došlo k chybě při jejich odesílání a nechat je odeslat znovu.

Pokud by jste se nedopatřením pokusili odeslat opakovaně znovu stejnou tržbu, která již byla dříve úspěšně odeslána, budete o tom informování.

 

Postupy

Jakmile se v administraci dozvíte o objednávce, která spadá do EET, odešlete informace o platbě do EET.
Pokud dojde při odesílání k chybě, pokusíte se později odeslat znovu.
Před expedicí zásilky vytisknete daňový doklad na kterém bude uveden FIK kód a ostatní informace k odeslané palatbě do EET.

Na faktuře se zobrazuje vždy informace z poslední provedené platby! Pokud budete odesílat do EET z nějakého důvodu k objednávce více plateb, dejte si na toto při tisku faktur pozor a zkontrolujte si zda souhlasí odeslaná částka s částkou uvedenou na faktuře.

Pokud budete chtít odeslat do EET storno na celkovou částku nebo její část, bude nutné nejprve zobrazit dobropis aby jste získali potřebná data pro odeslání (základ DPH, DPH a celková částka) a tyto opsat do formuláře pro odeslání. Po úspěšném odeslání pak vytisknete dobropis znovu a již na něm budou zobrazeny údaje z EET.

 

U vystavování dobropisů se liší výklady daňových poradců od výkladu, který přednášela pracovnice finančního ředitelství na semináři, proto je na Vás jak se k tomu postavíte. Dle daňových poradců v případě, že budete zasílat vrácenou částku zákazníkovi bankovním převodem, nemusíte o tomto zasílat zprávu do EET, protože se jedná o platbu bankovním převodem. Pracovnice finančního ředitelství pak říkala, že se do EET v případě dobropisu informace odesílá bez ohledu na to jakým způsobem bude částka zákazníkovi vrácena.

 

Dárkové poukazy

Vzhledem ke komplikacím, které nastávají při prodeji slevových poukazů a jejich následném čerpání, doporučujeme zrušit jejich prodej. Pokud přijde objednávka ve které zákazník zakoupí slevový poukaz, nestačí odeslat do EET celkovou částku objednávky, ale je nutné odeslat ve zvláštním parametru i hodnotu tohoto poukazu. Pokud by zákazník uplatnil při nákupu tento slevový poukaz, je opět nutné odeslat do EET v samostatném parametru i informaci, že byla část nebo celá objednávka hrazena tímto poukazem a uvést jeho výši. Jelikož eshop v tuto chvíli není schopen rozlišit při nákupu zda se jedná o klasický produkt nebo slevový poukaz a následně při jeho čerpání identifikovat zda se jedná a slevový kód získaný ze zakoupeného poukazu,nebo zda se jedná o slevový kód, který byl získán zdarma například v rámci nějaké promo akce, doporučujeme prodej těchto slevových poukazů zrušit.

Pokud již máte prodány doposud nevyčerpané slevové poukazy, věnujete pozornost nákupům ve kterých jsou slevové poukazy použity a v případě uplatnění prodaného poukazu, musíte tuto objednávku odeslat do EET jiným způsobem, kde budete moct vyčíslit i výši uplatněného poukazu.

 

Informační povinnost

Nezapomeňte také, že máte zákonnou povinnost přidat na stránky následující informační oznámení:

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

Je nazvážení zda nepřidat na stránky, nebo i přímo na fakturu ještě opačný informační text, kde zákazníkům vysvětlíte, že platba na dobírku a bankovním převodem do EET nespadá, čímž se můžete vyhnout nepříjemnostem ze strany zákazníků, kteří v tomto nejsou dostatečně informování a mohou se mylně domnívat, že jste je podvedli nevystavením dokladu s FIK kódem.

 

Kasa (pokladna)

V aplikaci kasa jsou data do EET odesílána na rozdíl od eshopu automaticky a to v okamžiku vystavení dokladu. Platby odeslané do EET v aplikaci Kasa, nepoužívají nastavený tvar čísla EET platby, který je určen výhradně pro eshop, ale mají číslo EET platby schodné s číslem daňového dokladu. Pokud vystavíte v aplikaci Kasa opravný doklad se zápornou částkou (storno), bude i tento odeslán automaticky do EET.

 

Další aktuality

Naši partneři:
  • Heureka
  • SmartSupp
  • GoPay
  • PayU
  • Moneky Data
  • Cofidis
  • Fotolia