Aktuality

Elektronická evidence tržeb

Spuštění elektronické evidence tržeb (EET) pro provozovatele internetových obchodů startuje již 1. 3. 2017.
Co vše Vás čeká, na co se vztahuje či nevztahuje EET se dozvíte z tohoto článku.

Celý článek

Fakturační systém pro eshopy

Naše internetové obchody od počátku umožňují vystavování faktur, jejich tisk a zasílání v PDF formátu. Toto řešení bylo navrženo, pro malé obchody s několika málo objednávkami měsíčně. V praxi se však ukázalo, že většina provozovatelů e-shopů pracuje značně neefektivně, kdy vystavují faktury v administraci internetového obchodu a tyto pak předávají své účetní, která je musí ručně zanést do účetního programu. Takovýto postup je náchylný na chybovost, časově náročný a díky tomu i velmi drahý. Mezi provozovateli eshopů je v největší oblibě ekonomický systém Pohoda, který lze s internetovými obchody propojit několika způsoby, ale díky zastaralým technologiím na kterých tento program běží, není toto napojení zrovna ideální.

Dlouho jsme hledali pro naše zákazníky vhodnější řešení, které bychom jim mohli doporučit. Po několika měsíčním testování, jsme se rozhodli pro podporu systémů iDokladABRA FlexiBee a mPohoda (pokud dojde k zpřístupnění API), které budou podporovány i v naší nové aplikaci Kasa pro přímý prodej na prodejnách.

iDoklad je moderní fakturační systém, který běží v internetovém prohlížeči, nebo jej můžete používat jako mobilní aplikaci. Aplikace podporuje plnou komunikaci přes API rozhraní, díky kterému lze realizovat plnohodnotné propojení s internetovými obchody. iDoklad spolupracuje s ekonomickým systém Money S3, S4, S4, ale i s programy Pohoda a Altus Vario, do kterých tak můžete jedním kliknutím importovat faktury vystavené v iDokladu a ušetřit účetní firmě práci při opisování faktur. Mnohé pak jistě potěší, že iDoklad je zcela zdarma.

 

ABRA FlexiBee je kompletní účetní a skladový systém, který můžete provozovat v Cloudu, nebo na vlastním serveru. Aplikaci můžete používat přímo v internetovém prohlížeči, nebo jako desktopovou aplikaci pro operační systémy Windows, Mac OS X, Linux. Pokud provozujete krom eshopu i několik prodejen, je FlexiBee ideální volbou, díky které můžete ze všech míst a zařízení fakturovat online bez nutnosti importovat a synchronizovat data ze všech poboček. Máte tak na všech prodejních místech aktuální data fakturací i skladových zásob. Propracované API rozhraní umožňuje napojení externích aplikací s celým ekonomickým systémem a všemi jeho agendami. Jedním kliknutím tak vytvoříte z internetového obchodu fakturu, která se ve skutečnosti vytváří přes API rozhraní v účetním systému ABRA FlexiBee, včetně její PDF podoby, nebo zaslání zákaznízkovi e-mailem.

Online platby kartou

Online platby jsou mezi zákazníky internetových obchodů stále ve větší oblibě. Nejčasteji jsou využívány při platbách objednávek do 500 Kč a nebo pro platby nad 6 000 Kč.

Vzhledem k vstupním nákladům na zřízení platební brány pro přijímaní platebních karet, využívají internetový prodejci raději služeb společností provozujících univerzální platební brány, které sdružují více platebních metod. Mezi nejznámější patří GoPay a PayU. Tyto platební brány sice nabízí mnoho platebních metod, ale v reálu jich většinu takřka nikdo nepoužívá. Z nabízených platebních metod zákazníci využívají nejčastěji platbu kartou (82%), následuje mBank (7%) a Česká spořitelna (3%). Ostatní online platební metody mají zastoupení pod jedno procento. Z našeho průzkumu je vidět, že obchodníci využívají tyto univerzální platební brány takřka výhradně pro úhradu zboží pomocí platební karty. Platební brány, které nabízejí banky pro příjem plateb prostřednictvím platebních karet, nabízí obchodníkům výrazně nižší poplatky za transakce oproti zprostředkovatelům plateb (GoPay, PayU, PayPal, ...). V poslední době došlo u některých banka k výraznému snížení vstupního poplatku za zřízení a provozní náklady obchodníků tak mohou být výhodnější než u univerzální platební brány, ze které většinu platebních metod nevyužijete a jejich platební tlačítka nejsou pro kupující moc pohodlná.

Naše internetové obchody umožňují používat většinu v ČR dostupných platebních kanálů, které často integrujeme jako vůbec první v ČR.

Nově jsme rozšířili možnost akceptace platebních karet prostřednictvím Fio platební brány a provedli jsme přechod na nejnovější eAPI 1.5 u platební brány GP Wabpay, kterou si mohou zájemci zřídit u ČSOB za jednorázový poplatek 1 890 Kč, ve kterém mají i vedení účtu u ČSOB na rok zdarma. Podporujeme i platební bránu České spořitelny.

Získávání emailových adres pro Newsletter

Připravili jsme nový marketingový modul pro získávání emailových adres, které mohou obchodníci následně využít k rozesílání newsletterů a jiných marketingových sdělení.

Pokud má získání e-mailové adresy pro obchodníka určitou hodnotu, může za její získání obdarovat jejího majitele slevovým kupónem na konkrétní částku, nebo procentuální slevou na nákup, kterou lze podmínit minimální výší objednávky.

Vyskakovací okno s žádostí o získání emailové adresy lze graficky upravit nahráním vlastní grafiky. Žádost o získání adresy se nemusí zobrazit ihned při vstupu na stránky, ale je možné nastavit kolik stránek musí návštěvník navštívit, než se mu toto vyskakovací okno zobrazí.

Nakupujte na splátky s Cofidisem

Vytvořili jsme nový platební modul iPlatba - Cofidis, díky kterému můžete svým zákazníkům v e-shopech nabídnout nákup na splátky přes mezinárodní společnost Cofidis, která patří k nejlepším společnostem na našem trhu v poskytování spotřebitelských úvěrů.

Naše internetové obchody tak nyní podporují nákup na splátky přes společnosti:
Cetelem, ESSOX, GE Money, Cofidis a na Slovensku Quatro.

Aktualizace obchodních podmínek pro eshopy

Nový rok nám přináší opět nové změny v zákonech a tak je potřeba aby obchodníci upravili dle aktuální legislativy i obchodní podmíky svých obchodů, kterou jsou jejich nedílnou součástí.

Novinkou je tak nutnost do obchodích podmínkek zahrnout způsob mimosoudního řešení obchodních sporů.
Internetoví obchodníci mají povinnost poskytovat odkaz na stránky pro řešení sporů na svých internetových stránkách, aby o této možnosti jejich zákazníci věděli.

Nezapomeňte si proto do konce ledna aktualizovat obchodní podmínky na svých stránkách, ať se vyhnete případným snakcím ze strany ČOI!

Aktualizované obchodní podmínky od APEK

Odkazy na články z médií:

http://www.podnikatel.cz/clanky/obchodniky-cekaji-nove-povinnosti-je-to-kvuli-mimosoudnimu-reseni-sporu/

http://www.podnikatel.cz/clanky/e-shopy-mohou-snadneji-expandovat-do-zahranici-zacina-fungovat-odr/

http://zpravy.aktualne.cz/r~b0e9d9fad17311e5a457002590604f2e/

Pokladna

Nově připravujeme webovou aplikaci Pokladna, která je určena pro přímý prodej zboží na prodejnách. Moderní grafické rozhraní aplikace Pokladna bylo navrženo s ohledem na přehlednost, jednoduchost a komfort při ovládání na dotykových monitorech či tabletech.

Samozřejmostí je podpora skenování čárových kódů pomocí čteček, ale i mobilním telefonem, nebo tabletem. Účtenku můžete vytisknout na pokladní tiskárně, nebo přímý tisk na libovolné tiskárně bez dotazu na výběr tiskárny. Účtenku si můžete nechat automaticky uložit jako PDF soubor do cloudového úložiště Microsoft OneDrive nebo Disk Google.

Pokladna bude podporovat EET - Elektronická evidence tržeb!

Aplikaci lze propojit přes API s internetovým obchodem, ze kterého je možné získávat online informace o zboží, zákaznících a jejich předchozích objednávkách, ale můžete ji provozovat i zcela samostatně.

Neopomněli jsme ani klasické pokladní pípnutí (můžete vypnout) při přidání položky na účtenku :)

Lepší zobrazení newsleterů na seznamu

Seznam.cz zavedl v průběhu roku nová pravidla pro doručování reklamních e-mailů (newsletter) a začal tyto e-maily doručovat uživatelům do složky "Hromadné". Tato změna se velmi negativně projevila na míře prokliků a zobrazení těchto reklamních sdělení, což se nelíbilo marketérům e-shopů, kteří tyto newslettery rozesílají svým zákazníkům. Pokud jste posílali newslettery složené pouze z obrázků, po kliknutí na takovýto e-mail se příjemci nezobrazila jen prázdná zpráva s informací, že email obsahuje externí obrázky a dotaz zda je chcete zobrazit. Tento souhlas dala jen malá část příjemců a tak míra zobrazení hromadných emailů zasílaných do schránek na Seznam.cz se pohybovala jen v jednotkách procent.

Před několika dny Seznam.cz provedl významnou změnu a pokud jsou Vámi odesílané e-maily podepsány doménovým klíčem (DKIM - DomainKeys Identified Mail), obrázky obsažené v e-mailech se zobrazují již ihned bez dotazu. Díky této změně, dle našich měření stoupl počet zobrazení zaslaných newsletterů na cca 16 - 22%

Souhlas s ukládáním cookies

Evropská unie vydala směrnicí, podle které musí uživatelé internetových stránek dát souhlas s používáním cookies, které nejsou nezbytně nutné k fungování stránek, ale jsou využívány například k získávání informací o uživateli pro cílení reklamních kampaní, zjištění jeho zájmů atd. Česká republika zatím do své legislativy nařízení dle této směrnice neimplementovala a nemuseli bychom se jím tedy zatím řídit.

Společnost Google však v létě zaslala uživatelům svých služeb zprávu, aby do svých stránek nejpozději do 30. 9. 2015 implementovali získání souhlasu s ukládáním souborů cookies od návštěvníků stránek pokud na stránkách používají služby Google, které mohou identifkovat uživatele a získávat informace o jeho zájmech a preferencích. Jedná se tak o služby AdWords, AdSense, Remarketing, nebo rozšířené funkce Google Analytics. Pokud implementace do stránek nebude provedena, může Vám Google zablokovat účet pro používání těchto služeb.

V nastavení našich internetových obchodů máte možnost zvolit způsob zobrazení tohoto informativního boxu a jeho umístění, včetně možnosti editace textu s informacemi o užívání cookies.

Nový formát XML feedu pro zboží.cz

Vyhledávač zboží.cz vydal novou specifikaci svého XML feedu pro export zboží z internetových obchodů.
Nový formát upravuje některé stávající značky a přidává vlastní seznam kategorií.

Náš systém eshopu je připraven na tyto změny, včetně možnosti volit kategorie zboží.cz u produktů i u kategorií obchodu, podobně jako je tomu u nastavení pro Heureka.cz.

Starou strukturu XML feedu bude zboží.cz podporovat pouze do konce tohoto roku. Produkty z XML feedu dle staré struktury, se od 1. ledna 2016 již nebude zobrazovat na zboží.cz

 

Strana:
Naši partneři:
  • Heureka
  • SmartSupp
  • GoPay
  • PayU
  • Moneky Data
  • Cofidis
  • Fotolia